این مراسم در سالن اجتماعات شهرستان دیواندره با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر انبیایی ، اعضای شورای تأمین شهرستان ، مدیر آموزش و پرورش و بخشداران و حضور بیش از ۳۰۰ شرکت کننده برگزار گردید.
- 6/ تیر /1403 12:10:47
- شناسه خبر : 4615F710
- ارسال توسط : مسلم زارعی
کارگاه آموزشی نوجوانی و نسل z ، فناوری اطلاعات برای فرهنگیان و دانش آموزان دختر در راستای جهاد تبیین برگزار شد
این مراسم در سالن اجتماعات شهرستان دیواندره با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر انبیایی ، اعضای شورای تأمین شهرستان ، مدیر آموزش و پرورش و بخشداران و حضور بیش از ۳۰۰ شرکت کننده برگزار گردید.
دکتر انبیایی سخنران مراسم گفت : نظریه طراحی هوشمند نظریهای است که اخیراً از سوی برخی دانشمندان در علوم تجربی ارائه گردیده است اظهار کرد: این نظریه به دنبال نشان دادن این نکته است که پیچیدگی خاص برخی از ساختارهای موجود در بدن موجودات زنده به شکلی تقلیل ناپذیر است که نمیتوان ایجاد این ساختارها را بر اساس نظریه تکامل تبیین نمود و تنها تبیین ممکن برای ایجاد این ساختارها، طراحی آنها توسط یک عامل هوشمند است.
وی بیان کرد: این نظریه را باید شکل اصلاحشده برهان نظم دانست، چرا که بعد از پیشرفتهای جدید در علم تجربی، برهان نظم با اشکالات جدیدی مواجه شده بود.
عضو شورای عالی فرهنگی کشور اظهار کرد : علم و الهیات در زمینههای مختلفی درگیری داشتهاند؛ اما اصلیترین درگیری همین درگیری بوده است.
وی مطرح کرد: نیوتن معتقد بود که خداوند گاه به گاه باید در طبیعت دخالت کند و اگر نبود، منظومه شمسی به این شکل باقی نمیماند که نشان میدهد که نیوتن دئیستی نبود.
حجت الاسلام والمسلمین انبیایی افزود : نظریه طراحی هوشمند یک نظریه کاملاً هوشمند و علمی است که ۲۰ سال قبل تولید شده است و با یک معیار علمی بحث میکند و به هیچوجه به کتاب مقدس استناد نمیشود و وجود یک طراح هوشمند را ثابت میکند.
وی با بیان اینکه شکاف بین نسلی سریعتر از تصور، خود را نشان داده است، عنوان کرد: موضوع شکاف نسلی مربوط به امروز جامعه یا تنها کشور ما نیست بلکه یک دغدغه فرهنگی برای تمام کشورهای دنیا ایجاد کرده است و به تدریج پیش میرود و عرصههای اجتماعی را تحت تأثیر قرار میدهد.
وی افزود: ۷۰ درصد کودکان در نسل z میخواهند در آینده سلبریتی شوند و یک شبه پلههای ترقی را بالا بروند و از قدم به قدم حرکت کردن و پیشرفت کردن تدریجی اجتناب میکنند.
دکتر انبیایی تصریح کرد: عوامل ایجاد تفاوت نسل سه عامل: ژن، میمهای فرهنگی و عامل زمینه است که مهمترین عامل تفاوت نسل همین «زمینه یا theme» بوده که به معنای رابطه متقابل انسان و ابزار است.